Sessan 2 år idag

Kan inte riktigt fatta att min lilla sessa fyllde 2 idag, två år sen man låg i värkar.. 2 år sen man fick förbud från läraren att åka med till Amundön haha  
Hon riktigt strålade när vi sjöng för henen vid frukosten och sen så berättade en pedagog att hon hade bettet sig som om att hon verkligen visste vad de va för dag, så som de lite äldre barnen på avdelningen gör när de fyller år =)  =)

Hemam sen vart det en riktig sommartårta med Jordgubbar som e hennes favvo... hon kan käka hur mycket som helst av det, det bara rann längs magen hahaha  Godingen


Själv så hade jag semester för jag hade en läkartid kl 9, tid hos en läkare inriktad på diabetes, har ju haft sympton som stämmer in...  Han sa att jag låg på gränsen ... var inget jag ville höra...  och att jag har väldigt mycket fett i magen och runt min lever... Fy, det är inget sånt man vill höra, fick ta nya prover så jag hoppas att de inte visar nått annat...  Morfar min hade diabetes, vanlig sockerdiabetes... och diabetes e väldigt ärftligt som han sa, men tror att morfar ligger lite långt ifrån i släkten, men jag tror inte det....     jaja

Detta är ju verkligen en spark i arslet att ändra matvanor och kosten och komma igång med träningen... VILL INTE FÅ DIABETES!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0