POTTRÄNING

Men jösses det är väl inget tänker säkert många... men ojojoj  torka å torka å sen får man leta efter kisshögarna, men nu har min  käre  man  å jag den turen att våra lille kille talar om vart han kissat =)) *stolt mamma* men det här med att sitta på pottan el toaletten..  "Behöver du kissa?"  är typ standard frasen här hos oss nu, kusinen hans som e ett halvår äldre är super duktig nu. en stolt liten tös.  Skulel han ha kissat på sig å kommer han " Oj kiss"  "var säger vi då?"  "dääää" så pekar han stolt! men ack så obehagligt det är med kiss i byxan, både kallingen å långbrallan... blöta och så börjar det svida på hans små eksem han har p låret, stackare.

En riktig mysdag har vi haft idag...  en pyjamasdag.. och jag har fortfarande inte tatt av mig den haha aaahh va jag trivs så här..  men mitt vin glas har försvunnit, drack lite vitt vin till middagen, pastagratäng, mannen lura mig å hälla i kanel...  smak smak smak.. njaaaaaaaaa  inte riktigt min grej, men hade jag blandatkanelen med matlagningsgrädden så hade det kanske vart bättre + att jag kanske skulle ta liite mindre med, var ju ingen gröt jag hällde över direkt ;P  

Fy va dåligt samvete jag får över att jag inte vart ute med sonen idag då...  men jag får tänka på att vi har haft mysdag ist.

*Pottränande mamman*

Kommentarer
Postat av: Marie Sundwall

Vissa dagar har man rätt att gå omkring i pyjamas hela dagen... Idag var det eran dag... ler... Kul att grabben börjat potträna... det går rätt fort om man är ihärdig, men det vet ni ju redan...

Massa kramar...

2007-10-21 @ 22:48:15
Postat av: Perny

Tja nu är hon ju inte så duktig längre. Hon var på god väg och hade varit torr på dagis några dagar och här hemma också, men så kom incidenten med nappen. Hon tappade bort napparna, som vanligt, och vi var bra trött på det så vi sa att om hin inte kunde hålla ordning så fick det bli utan napp. Och då blev det en, så att säga, spontan nappavvänjning som gjorde att hon gick tillbaka i potträningen. Men det ska bli nya tag om några dagar igen, hennes bästis är ju helt torr, både på nätter och dagar så vi ska använda oss av henne :)
Lycka till, det går bra ska du se

2007-10-27 @ 13:17:03
URL: http://theperny.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0