LYSEKIL - KRÄFTOR - RÄKOR

Mmmm det har varit en helt underbar helg!! Sov till 9 tror jag, käka frulle packa väskan å packa in oss i bilen å åkte ut till Lysekil å våran lilla sötnos som va där hos mommo, lillbrorsan mä tjej va där oxå. Vi passa på att stanna i Ljungkile å köpte kräftor och räkor så att vi skulle slippa åka förbi stugan å in till city å handla!! Hela Ljungkile fullkomligt flockades av veteranbilar... å vi körde om ett X antal oxå. Skulle till Lilla Edet sa brorsans tjej. Men iaf när vi skulle shoppa skalisar så va ju priset inte det bästa!! 320:-/kg för räkor  voj voj voj  ett par hekton iaf för mamma hade 1 kg å brorsan ½ kg sen kräftorna kosta 289:- kg tror jag shit ja minns inte!! men men... dyrt va de iaf.

När vi vart i stugan ett litet tag så fick mamma fram stegen åt mig jag hämta sågarna å begav mig UPP i tallen för att såga av den stendöa delen... bökigt trångt, rivmärken on mass! Brorsan hjälpte mig. Sen fick vi använda oss av stegarna för  att få loss stamjäkeln från de pigga grenarna haha sicket jäkla jobb men fasiken den som ger sig!! Sonen skulle ju upp i stegarna hela tiden hahahha sötnosen. Inte nog mä att de va jäkligt varmt, det var typ 1 miljard getingar oxå.. fattar inte vart de kom ifrån!! Tyvärr så har ju sambon getingfobi och det kan jag förstå.. han har blitt stucken två gånger när han sovit!! Fy fasiken azzåå  så stackarn satt inne större delen av dagen...
Efter att vi fått ut allt avhugget å avbrötet så hoppa vi in i bilen... och det behövdes ju NOOOT så långt e de ju inte till plajja el gullmarsfjorden, jag hoppa in i bagaget så vi lapp sitta å knö i baksätet..
Vattnet då!!??? GUDOMLIGT!! Måste vart 22-25 grader... jisses va gött de va ville inte gå upp jue så ja å min lillebror höll på där som två 5 åringar hahahhahaha  ville absolut inte gå upp haha

Men vi åkte hem efter drygt en timme där....  Lillebrors tjej hade haft mä  sig en chokladkaka som hon skulle vispa grädde till och vi har ju bara en typ handvisp där... en sån som man "vevar" hahah så undra hur länge hon satt mä den  stackaran!!
Kräfterna intogs under nubbe å cider å mindre getingar tack å lov och ett mycket glatt humör. Mumma va gött de va!!

Vart bjudna på en kräftis nere i frillesås nu te lördag men jag jobbar ju 9,45-18,30 hela helgen Blääärp!!
Annars så hade de ju vart sköj, fast gubben åker ju te sthlm på söndag =((((((((

Idag så åkte vi hem och det har verkligen regnat hela jäkla dagen och inte lite heller... vräkt ner!! Vi åkte upp hela familjen till gymmet, barnpassningen e ju igång igen jiihuuuuuu =D  och vi fick mä oss grannen oxå så att hon slapp gå i regnet. Körde MRL idag och det gick mycket bra, kände bar alite av mitt ben men körde på ändå..

Maten sopm jag ätit idag e:
Frulle: 1 kopp te mä lite socker i (ajajabajaja) 2 rågkakor mä liite smör å pastej  å färsk gurka, mamma hade slut på äggen så de vart inga ägg så då fick de bli macka bläärp
Middag; Cappellini å köttfärssås å gurka paprika å kokta ärter å morötter, käka dock ej upp de jag hade på tallriken, hade int i magen som faen.. undra va de e, kommer nu igen 
Efter träningen ; Gainomax
Kvällen: två ägg
Och detta vet jag att det är för lite, måste äta mera!!

Inget svar från röngten kom idag heller.. I morron då??

Krams  nu e de CSI!!
tror jag haha

Kommentarer
Postat av: Anki Ö

HIhihi, har ätit kräftisar idag :-) Lidl hade bra pris på dom så jag kunde inte låta bli.

2008-08-04 @ 21:48:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0